callshappines.blogg.se

2015-08-27
15:19:09

Bra dag

Hej!! Idag var det också bra. Än så länge. Vi fick sluta tidigare i skolan för vi såg på en två timmars film om Autism (ingen dokumentär, men en verklighets baserande film) Den hette Temple Grandin. Den var bra.
Jag fick ett lyckorus idag med, fast inte så stort som igår. Kanske ;) det kan ändra sig snabbt.. Men det var där iaf, och det känns jättebra. Det har inte hänt innan att jag fått det så tätt inpå varandra.
Det kan hända också att jag mör jättebra, eller bara som vanligt, men så ser jag någon annan lida. Ett djur framförallt. Då får jag sån empati att jag bara vill gråta mig till sömns, som när jag sett på en otäck video. Jag har sett två riktigt hemska och talande videos om djur mest. (Sen bar jag ju sett flera djurplågar-videor men det är bara idioter som filmar för sig själva, det jag menar nu är lite mer proffesionellà med berättare och så) De får mig att stortjuta. Känna empati, känna empati som fasen. Det känns som allt är mitt fel. Men jag gör vad jag kan, jag är lakto-ovo-pesci vegetarian (jag vet det låter konstigt) och jag ska förbättra mig ännu mer. Utesluta fisk och skaldjur, dra ner rejält på mjölk och ägg. Så är jag halv-vegan typ :) Men också när människor jag ser som inte mår så bra. Då tror jag alltid att jag gjort nåt, men så är vi alla människor, men jag är lite av den högre graden så jag tar åt mig verkligen av allt. Det kan inte ha med mig att göra alls, om nån jag inte kände så bra har dött- tror jag det är mitt fel, om någon inte vill prata med någon och inte ser så glad ut tror att jag har gjort nåt. Osv. Men det har inte hänt än idag iaf :) Så även om vi inte fick ta hand om djuren idag, eller bara en dag denna veckan så känner jag mig bra psykiskt. Jag hoppas det här håller i sig, jag har tyvärr press på mig att jag inte får göra misstag däremot, hur jag nu ska undvika det...men det handlar väl lite om tur också. Ödet... 
Bloggar på iPaden så har inga foton på den, så får bli från Google :) Men om jag bloggar från mobilen finns det oftast foton💫🐎
 
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: