callshappines.blogg.se

2015-08-30
21:44:15

Våld föder våld

Hej. I början bloggade jag varje dag,mest för att jag hade så mycket å säga. Nu är det väl inte lika ofta jag känner jag behöver hälla saker ur mig. Ibland bloggar jag inte för att jag helt enkelt inte har en aning om vad jag ska skriva. Inte riktigt nu heller,men bara nåt kort. Våld föder verkligen våld. De saker man varit med om smittar lätt av sig (eller hur man säger) så man vill göra samma sak mot alla. Både på gott och ont. Om man blir slagen hemma, kanske man slåss i skolan. Om man får höra grymma hårda saker om sig själv,som kanske inte ens är sanna,kanske man tror helt och hållet på dom sakerna,och får psykisk ohälsa till och med. Eller så gör man då samma mot andra oskyldiga, eller folk som provocerar en. Men jag säger dig,så många gånger jag viljat slå någon riktigt hårt,gärna med beväpnad, kan jag inte räkna. Det är ofantligt många gånger. Men jag har aldrig gjort det. Typ. Och när jag tänker så och inte vågar utföra det,tänker jag inte att jag är feg,jag tänker att det är lika bra att låta dom VARA, ignorera dom. De idioterna är inte värda din uppmärksamhet! Om man blir mobbad av att bli trakasserad, för man det vidare till andra oftast. Vilket är helt fel, det fattar ju alla, men ändå gör man det. Visst är det sjukt? Fast ändå inte..våld föder våld. Ondska föder ondska. Man ska inte sjunka till människorna som gör ens liv sämre till deras nivå. Då blir det bara en ond cirkel som aldrig tar slut. Så bara låt det va,så löser det sig oftast. Men om man mår jättedåligt av det ska man ju självklart prata med någon om det, för det kan hjälpa mer än man tror.
Igår drog jag och mamma på en spontanresa till High Chaparall,jag red som vanligt ;) Har nog gjort det 4 gånger sammanlagt där i år. Jag har inte ridit på länge så har träningsverk i rumpan idag hahaha. Men ÄNTLIGEN fick jag en riktigt stor häst som var robust. (Fast jag valde honom själv) Om jag inte haft stigbyglar eller ridit barbacka då hade mina fötter knappt synts hänga där på sidorna.För han hade ju så stor mage och var så hög :) Jag tänker på sånt här för jag är så lång så har eftersträvat detta ett tag nu hehe.. Han heter Jack och var jättemysig 💖🐴 Fast det var nära han bockade i galoppen haha men det gick jättebra.
 
Kolla! Jag ser inte alls för lång ut!!😍🐎
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: