callshappines.blogg.se

2015-10-29
17:42:08

Höstlovet

Mina ben är så trötta. Jag har jobbat på mammas jobb i två dar. Det var hemskt. Jag var där i somras också, fast det var två veckor då. Nu har det mest varit att packa bärselarna i plastpåsar till Japan men nu på slutet idag blev det kartonger. Alltså.. Jag fick slänga två eller tre stycken, de hade verkligen en dålig dag. Jag blev så arg när de inte gick å stänga hur jag än försökte ändra inuti, utanpå.. Ville bara skrika. Men det gjorde jag inte. 
Imorse vet jag inte vad som "hände" men jag blev lite nere. Jag lyssnade på musik och jag vet inte om det var den. Jag föreställde mig mamma säga "lyssna inte på det där" men då skulle jag svara "jag är bra ledsen!" eller " jag är lyckligt ledsen" elr liknande.. ja, jag förbereder konversationer i huvudet..... The freak I am. Det förvånar mig inte längre. Jag vill väl vara beredd och inte snubbla på orden för mycket. Men så gör jag det ändå ibland. Mamma såg mig inte. "Nähe, nu har jag väl bara mig själv igen. Ingen ser mig." Å så brukar det va. Så det gör mig inte förvånad heller. Tvärtom, om någon oförväntad skulle svara måste jag vända på huvudet en extra gång å se om personen verkligen talade till mig. Sen till slut frågade mamma va det va, men det kunde jag inte själv svara på. Jag bara stod där helt tomt med hörlurarna och en kniv på väg att sticka mig själv i fingret. Jag hade inte ätit frukost så vet inte om det var därför😂 Nej men jag påverkas inte av det. På tal om det, mamma skulle sluta tidigare idag för hon och pappa skulle på möte i min skola. Prata och informera lärarna om Aspergern och anorexian. Jag undrar vad fasen dom ska veta det för?! Jag har redan sagt att jag har Asperger dessutom. Typ första dan. Men nu har dom haft det i alla fall. Så nu vet alla lärare om min bakgrund, privatliv, hjärna och så vidare. 😐 
Min kontaktperson ringde mitt i jobbet. Hon frågade om jag ville följa med på Växjös hundutställning imorgon för hon ska ställa ut sina två samojeder. Men då har ju vi såklart redan bestämt att åka dit på söndag - när vit herdehund visas... Hon förstod det. Men hon sa att hon kanske kommer in gratis på söndag när hon nu ställer ut två hundar. Men jag vet inte det ja...skulle kolla iaf så hörs vi på lördag. Isåfall kommer hon följa med oss!:) Så synd att herdehunden inte visades samma dag som när samojed visas :/ Hoppas vi kan få prata med någon som äger vit herdehund så mina päron kan få lära känna dom också. Åh hundar, Elsa är här igen!:D Var ju tvungen att lämna tillbaka henne när jag skulle jobba. Men nu ska jag väl ha henne till lördag då. Blir väldigt hoppigt men denna vecka var speciell. Nu har jag tjänat lite mer pengar dessutom, måste ju ha lite på kontot när det ska bli tillökning snart nån gång! Alltså ni förstår inte hur glad och tacksam jag är över detta!! Känns som många ungar i min ålder har hund och bara tar det nonchalant och skyller på föräldrarna som vill ha. Jag måste ju sköta hunden själv när den kommer, men jag kallar den min. För det är så värt det! Hunden ger sitt hjärta, precis som med hästarna... När man tar hand om den. När jag blir nere, som på jobbet idag, tänker jag på min kommande hund och blir glad igen. Jaa, så enkelt funkar jag. På det sättet. För det är så speciellt. Jag är så glad att djur finns! Jag vet faktiskt inte vad jag skulle göra med mig själv om jag inte hade dom. De lyfter mina tankar till något bättre, eller inget alls. Bara känslor, positiva känslor som betyder något. Å inget gör mig gladare än när jag hör någon säga att ett djur tycker om mig, eller om jag nu märker det själv.
✌🏽️🐕
 
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: