callshappines.blogg.se

2015-10-30
20:06:49

Hundutställning 1

Jag var på hundutställning idag istället! Med min kontaktperson. Men jag å mina päron ska dit på söndag med när vit herdehund visas. Så ska vi kanske hälsa på min storasyster också. Jag fick dessutom gå in gratis på utställningen, för hon ställer ju ut båda sina hundar å då blev det liksom två hundar, två personer... Innan vi åkte till Växjö skulle jag åka buss först och jag pratade med mamma en stund innan bussen kom. Sen la vi på och direkt kommer snubben fram till mig och säger "Hej. Bruka du..åka med den här bussen?" Å jag bah shiiit varför pratar människan med mig? "Nae, det är första gången.." Svarar jag. Sen fortsatte han prata om busstider och grejer. Jag kanske oroade mig i onödan då alltså, men jag tänkte liksom vi är juni Sverige och här är vi reserverade och osociala de flesta av oss. Bara i USA å andra länder man pratar så random. Men inte alltid, är inte van att någon ens vill ödsla tid på att prata med mig men det hände.
Vi var på hundutställningen i 5 timmar. Vi var där redan vid 11 men skulle inte visa förräns klockan TVÅ. Så fattar inte varför vi åkte så tidigt och att jag skulle behöva vakna innan åtta idag med.,. Trodde jag skulle hinna bli uttråkad men det blev jag inte :) Jag älskade å titta på alla hundar som kom förbi och var bredvid. Särskilt när det var SIBERIAN HUSKYS bredvid mig fem timmar i streck! Gaaah. Jag blev förvånad över hur små de va. Inte alls som jag å mamma trodde.. Men har ju inte sett en på många år heller. Jag räknade till 13 stycken! Så huskys va det gott om..fast samojederna va 17, men tänkte inte på att det va så många faktiskt även om jag va där hela tiden. Vi var med ett par andra med sina samojediska också. De är så härliga! En av min kontaktpersons slickade mig på läppen 😝 kändes bra eftersom de tatt mig så neutralt innan. En annan psykade ut mig när jag åt min fralla haha. Det var det enda jag åt på nästan hela dan, så när jag kom hem vid 6 var jag överhungrig. Men vi köpte fryspizza på vägen så nu är jag mätt äntligen. Jag gick ut med Elsa innan med. Jag är så nöjd över dagen och över att fått va med ännu en gång på utställning och fått se så mycket hundar. På söndag ska vi nog äntligen få träffa fler vita herdehundar! 
En av alla huskys😍 blev inte mycket bilder med mobilen tog mycket med deras systemkamera. Men men..kanske blir fler på söndag.
🐕
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: