callshappines.blogg.se

2016-08-13
16:49:00

Hästar och flytt

Dom senaste dagarna har varit hyfsat aktiva, för att vara jag.. Stugsittaren Silja.. I onsdags tränade jag en timme ganska hårt, i torsdags red jag på både Blanka och Duschesse. Vi red på ridbanan och bytte häst efter ett tag för Blanka ville inte riktigt lyssna på mig.. Duschesse som är så pigg brukar bara dra iväg med mig, men det är för jag bara ridit henne i skogen. Nu på ridbanan gick det helt fantastiskt. Så himla samarbetsvillig och pigg! Jag lärde mig också att jag skulle ha ordentligt stöd på tygeln med handen högt upp och samtidigt hålla om med benen. Har aldrig ridit så innan. I alla fall inte varje minut jag sitter på hästen. Men det krävdes det av henne för att hon ska få jobba och bli av med all överskottsenergi. Var tvungen att trava med henne hela tiden för hon behöver inte skritta typ haha. Så jag blev väldigt andfådd och röd i ansiktet kändes det som. Hon är en riktigt bra träningshäst för hela mitt rump och lårparti var spänt det mesta av tiden och jag tänkte "shit vilken grym kondition jag skulle få om jag red henne typ varje dag!" Sen galopperade vi på en volt också, kändes som det var galoppen hon väntade på för hon blev lugnare efter den. Kändes jättebra, kände mig som en elitryttare på en OS-häst. Eller att jag satt på en OS-häst i alla fall.. Var ju så lätt att få henne i form också. Igår var jag, mamma och pappa på Bambu och åt buffé. På kvällen red jag igen, fast bara Blanka. I skogen. Och vi skrittade typ hela tiden. Det var väldigt blött så gick inte göra så mycket. Fick testa ha inspänningstyglar på Blanka igår med, och hon blev lite annorlunda att rida faktiskt. På nåt konstigt sätt. Oj nu har jag pratat väldigt nördigt så alla har förmodligen slutat läsa för längesen 😂 
Å jag är så glad att jag inte är på rymmen idag! Som jag hade tänkt.. Allt har lösts sig. Men nu är jag ensam hemma. Och mamma kommer inte komma hem ikväll. Idag var alltså flyttdagen. Jag hjälpte till väldigt dåligt men mitt huvudansvar var att hålla Kiro ur vägen typ. Kommer nog kännas konstigt. Men skolan börjar ju snart iaf, ska upp till Tenhult nästa söndag redan, utan Kiro.. Men jag känner mig inte så ledsen att mamma ska flytta, men som sagt är jag fortfarande lite chockad och det kommer kännas konstigt att va här utan henne. Basically tommare, eftersom hon tagit med så mycket stora möbler.
Imorgon blir det kanske mer hästar faktiskt, men i ett annat stall där jag och min kontaktperson red i September och nu ska vi dit igen! Om det inte spöregnar.. 
Mamma och jag tog farväl vid tolv men jag hoppas vi kommer få många äventyr i Borås när jag är där!
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: