callshappines.blogg.se

2016-03-30
22:23:47

Babbel om mobil hästar,hundar

Hej! Har börjat få igång min nya mobil nu för sim-kortet hade äntligen kommit på posten. Så jag bara satte i dom och började forska så det känns som det är på g. Vet inte hur jag ska överföra kontakter och så, verkar som man måste in på datorn och skit..så jag tänker skriva av numrerna istället för att skriva is my thang och inte teknik... Då kanske jag äntligen kan lyssna på spotify i mobilen och Snapa vart som helst igen oxå!! Måste bara använda den mer för att förstå den.. Är ju en helt ny mobil nu, den är typ dubbelt så stor än min lilla iPhone 4S och så är det ju android nu istället. Har ju haft det men var så många år sen nu, var en samsung då med, nu är det ju Sony. Ah shit, det här blir säkert min sista mobil.. För jag kan inte fatta, å vill inte fatta heller med all denna skiten som kallas teknik. Men kommer bli svårt att lämna det sen eftersom jag är uppvuxen på det. Men jag hoppas den här håller länge nu och den dan när den tyvärr lackar ur hoppas jag att jag bor på mitt drömställe på landet 😍🤗  Då kommer ingen kunna kontakta mig och jag lever där för mig själv tillsammans med mina djur hahaha, som om någon ens skulle få tanken på att kontakta mig.. Nää, behöver dom inte mig behöver jag inte dom heller. Det är mitt fair-thinking. Hatar du mig-hatar jag dig. Är du snäll mot mig- är jag snäll mot dig. Ignorerar du mig- ja men då gör jag mitt bästa att ignorera sig också! Tror det är ganska viktigt ändå, att spegla den andra människan. Läste för ett par veckor sen att om man träffar en ny person ska man lägga märke till hur denne pratar. Om den pratar snabbt, pratar man oxå snabbt, om den pratar med ljud ton så gör man det oxå osv Då är det större chans att människan kommer gilla dig. Kan va bra å veta :) Antar att det beror på att alla är lite ego i grund och botten, man tänker främst på hur man själv har det. Å det tror jag är en naturlig instinkt, hur mycket man än bryr sig om andra är det alltid känslorna för sig själv som är starkast. Man blir mycket ledsnare om ens egen farmor dör än om ens kompis farmor gör det. Basic stuff. 
Nog första gången i mitt liv som jag har en vit mobil!
 
 
Var faktiskt på Gekås i måndags med mamma. Blev dyrt som vanligt, men alltid så nöjd. Vi köpte en sele faktiskt i storlek L! Kommer ju inte kunna använda den på ett tag eftersom det är när hunden är vuxen I know.. Vet därför inte hur jag ska göra när den är valp. Känns som det bara kommer bli halsband och retrieverkoppel eftersom det är det jag har. Så det får väl bli det. Om inte någon annan har något värdefullt tips..? Aja, vi köpte mest ben och sånt faktiskt (inte mina val) och en stor bia-bädd. Vet inte om den ska va hemma eller i Tenhult. Men i början hemma såklart.
Har börjat å klickerträna lite med Elsa faktiskt. Kommer ihåg för nåt år sen när jag skulle testa det, insåg absolut ingen mening med det men det var för jag inte visste hur man skulle hantera den där saken😅 Men efter en hundlektion i skolan fick jag mycket mer förståelse och har kunnat börja!:D Försåkte nåt nytt idag, "Do as I do" inte det lättaste precis. Försökte få Elsa att lägga tassen på en liggande schampoflaska. Sen att hon skulle välta den när den stod upp och hon totalt struntade i flaskan hon bara tittade på mig. Så vet jag inte om jag visade rätt för har inte kollat upp hur man lär dom just det. Bara såg nåt klipp med en tjej som gjorde det med sin hund - som verkligen kunde det då, för enbart "uppvisning" och inte hur man gjorde det haha. Men det var på fb så får väl kolla youtube nån dag om jag har tid och kommer ihåg det. Minns igår när det var så mycket i huvet för det var så mkt jag skulle göra kan man säga.. Idag var det lite lagom. Träffade min kontaktperson så åkte jag buss dit hon bor med Elsa på bussen oxå för första gången också. Hon satt i mitt knä och skakade men det gick bra annars. Så gick vi med alla tre hundarna och tog en fika efteråt. Haha typ standard för oss att gå med hundarna och fika :p Sen åkte vi till djurmagasinet och kollade på selar. Mest för hennes hundar då. Men jag gjorde nåt iaf så jag hade kul. Sen tog jag och Elsa buss hem och det gick ännu bättre, hon kunde ligga på golvet helt lugnt. Sen var det meningen att jag skulle till gymmet men var sååå sjukt trött 😣 Antagligen för jag varit uppe till klockan två på natten dom senaste tre/fyra dagarna.. Om inte fler. Så blev inget gym, och det gav mig såklart ångest. Men tack och lov inget dramatiskt. Förmodligen för mamma var bredvid mig (lika trött) och stöttade mig lite. Så vi får se om jag kan ta mig dit imon. Jag inser mer och mer hur viktigt det är att ha både styrka och kondition när man håller på med hästar. Har läst det flera gånger, hört av andra och såklart egna erfarenheter. Minns igår när jag skulle rida på raksträckan på vägen hem och jag tappade som vanligt höger stigbygel.. Var svårt att stoppa Kenny när han väl är igång så (hemkär på det) och när jag försökte komma åt stigbygeln råkade jag ju nudda med tåspetsen i hans sida så gåtan trodde att han skulle galoppera ÄNNU fortare 😥 Visst, jag klarar ju mig med en stigbygeln så men min balans är inte å lita på så därför vill jag stanna så fort som möjligt hehe. Vore ju underbart om man hade världsbäst balans och kunde skita i om man tappade en eller två stigbyglarna och kunde sitta kvar lika bra för det i vilken fart som helst. Hjaaaalp 😩 Att jag har brist på kondition har jag faktiskt inte känt av nån gång i ridningen nästan. Jag har klarat mig liksom. Jo, en gång när jag red ensam för en tränare på ridskolan blev det ju mer intensivt och i uppvärmningen skulle jag galoppera i en volt flera varv och jag blev så himla andfådd och tänkte vila vila vila måste pausaaa men jag överlevde😅 Var ju en stor häst med.. Skulle variera från fältsits och sitta ner. Det va ren hopplektion så vi hoppade studs med tre hinder efter varandra med och jag hade aldrig gjort det innan. Vilket var SUPERkul! Var så koncentrerad att jag nästan blev röd i ögonen efteråt haha. Önskar att fler såna lektioner skulle kommit. Känns som jag aldrig kommer hoppa med. Vilket är sorgligt, eftersom jag verkligen ville utvecklas i det och jag hade ett mål - att kunna hoppa 1 meter. Men det har väl skitit sig det med.. Shit vad jag babblar på märkte jag nu 😬 Men kan fortfarande säga att jag är såå tacksam över att jag har Kenny! Snällare unghäst får man leta efter! 
Tyckte detta var lite gulligt.. Precis som om hon säger "snällaaa får jag?.." Men det där är för stora vovvar xD
✌🏽️
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: