callshappines.blogg.se

2016-09-18
22:24:00

Hyrhäst + mer hästar!

Hej! Det har varit mycket som vanligt.. Kiro är tack och lov bättre i magen nu. Så ska börja lite smått ge honom vanlig mat imon i mindre portioner. 
En jättegrej som hänt är att jag ska skaffa hyrhäst! Woooow!! Är superglad över det. Men det är ju dyrt så måste skaffa minst en medryttare som kan vara med och betala. Ibland känns det lite hopplöst. Att vara så fattig. Och påhoppad. Det är en del som klagar på att bara för jag själv inte har råd med det fulla priset borde jag inte skaffa hyrhäst... Sorgligt. Det sårar mig. Även om jag inte försöker bry mig. Pappa var sur på mig idag med för att jag inte hade koll på priset för skoningen, för jag vet inte riktigt allt heller. Jag har aldrig haft häst innan så jag kan inte ha koll på allt på en gång. Jag har ju inte hästen ens än! Visst kan jag väl gå dit och borsta honom tror jag. Men det är alla priser osv som förvirrar mig. Seriöst - hur mycket som helst skulle vem som helst kunna lura mig på pengar. Jag begriper ekonomi lika mycket som en panter i djungeln! Den bryr sig inte heller, som jag. Jag är beroende av pengar med det är endast för alla andra kräver så sjukt mycket stora summor. För oss "normal-lönade" är det mycket i alla fall. Om jag skulle klaga på nån enda sak i världen skulle det vara att folk inte bryr sig. Varken om djur, människors känslor, hur miljön mår eller så. Bara om sig själva. Jag antar att det är så vi är skapade. Och om man bryr sig är det för ens egen skull i botten det också. Jag är ledsen över å behöva säga det, men det är så det är oavsett om vi vill eller inte. Om man tänker på det riktigt. Men så finns det ju olika grad på det såklart. Det finns också nåt som heter medlidande - vilket jag tror på är äkta efftersom jag själv upplevt det ett antal gånger. Men det är det enda som funkar på äkta vis. 
I alla fall, jag har just nu tre stycken intresserade av att bli medryttare. Så det är ju bra. Kanske kommer berätta lite mer om det längre fram när det är mer aktuellt. Nu på fredag ska jag och mamma träffa hon som äger stallet jag ska ha hästen i. Sen gäller avtalet från 1:a oktober.
IDAG var jag och red. Igår med, på vanliga stället, men jag var med och red i ridhuset för första gången. Det gick fruktansvärt segt. Men idag var det med min kontaktperson och det stallet där hon har en som hon känner. Så då fick jag rida lilla Willow. Han är så snäll och mysig. Vi stod och pratade (eller inte jag så mycket) i en timme innan vi gjorde i ordning hästarna.. Men Willow pussade på mig ibland så söt! Ridturen gick bra som vanligt också. Efter första galoppen saktade vi av när en nerförsbacke kom och då ville hästarna hem, så då gick vi hem och sen galopperade efter ett tag till. Innan dess hälsade vi på hennes morfar utanför en stuga. Han trodde det var mina hästar för han frågade "är det inte jobbigt att sköta två pållar?" Hahaha, om det ändå vore så bra. Hundarna (inte Kiro) var på logen när vi red, och sen var dom lösa i stallet med oss. Kenai som tydligen inte brukar gilla höstar förvånade faktiskt och var försiktig, men ändå lite nyfiken, skällde typ ingenting. Så det var framsteg.
 
Willow <3
Så fin bild på Chabliz, Kenai och Mysan😍 (inte tagen av mig)
Kommentar:
2016-09-20 @ 15:00:33

Haha åh, söta!

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: