callshappines.blogg.se

2016-04-17
23:30:00

När du blir stylad innan en ridtur

Oj nu har det gått för många dagar sedan jag skrev något. Har inte haft tid.. I fredags direkt när jag kom hem från internatet skulle vi åka till hästen. Det var en alldeles underbar ridtur, för jag uppfyllde nämligen en av mina efterlängtade drömmar - galoppera på öppet fält. Visserligen med sadel, men man måste ju börja nån stans.. Det gick bättre än jag trodde för jag trodde Kenny skulle bli helt crazy och kanske bocka. Men han var jättesnäll som med allt annat. Vi gjorde det fram och tillbaka två gånger (det var inte jättestort) och på tillbaka vägen gick det lite uppför och då tog han i  mycket att det kändes som han skenade nästintill, men det är nog bara jag som är känslig. Människor är ju trögare än hästar, och tänk då jag som är trögare än en vanlig människa haha. Men jag kände att jag hade bra kontroll ändå så det var helt underbart!:) Idag hade jag fått ett meddelande från ägaren att jag fick rida idag också, men jag skulle ju träffa min kontaktperson.. Jag ville inte utesluta något av det så lösningen fick bli att jag tog ett senare tåg. Väldigt bra lösningen tycker jag - då fick man ju äntligen ut nåt av söndagen! Jag blev stylad av min vän på hennes frisörsalong vilket jag inte blivit på 2 och ett halvt år 😮 Blev ingen klippningen men håret fick bli tvättat, fönat och lockat. Så nu ska jag lära mig locka håret på riktigt, inte utmana ödet och försöka locka med plattång.. Har ju hemma men lockarna blev så fula på mig, såg ut som guldlock typ. Vill se rockig och tuff ut, inte gullig... Sen gav hon mig två fina tröjor på det 💕 Jag blev sminkad sen också! Fanns ingen mascara så jag har gått runt med massa ögonskugga utan mascara haha såg fett creepy ut.. Efter vi var klara där hämtade mamma mig också åt vi på Max. Sen åkte vi hem och sen skjutsade pappa mig till stallet och jag red ut med Kenny en timme. Han var väldigt pigg och ville helst galoppera på eget initiativ mycket och så har han fått för sig att svänga in på skogsavfarter mitt i allt. På slutet när vi skulle trava uppför en backe men då tror jag han gjorde en bock och sen tog han något galoppsteg. Det är ju lättare att springs fort uppför en backe trots allt. Men jag hoppas det är för han tycker det är kul och inte att han vill slänga av mig 😬 Men det känns som han gillar mig och jag tror han känner att jag gillar honom väldigt mycket också. Men nu har vi äntligen rutin på detta - jag ska rida honom varje fredag nu! 🙈❣ Kenny har jag känt bara i några månader sen detta året men han betyder redan jättemycket för mig, och jag hoppas att det bara kommer bli bättre när han blir äldre också. 
Asså färgen är ju katastrof, borde tona det snart igen till nåt nytt.. Ser ju helt gråhårig ut vid utväxten!
Men tror mitt hår nästan aldrig haft så där fin form!😅 Och jaaa jag tog selfies på hemmakväll.
 
 
Kommentarer:
2016-04-18 @ 18:13:54
#1: Polly

Lät som en härlig dag. Hoppas det e bra med dig? Kram

Svar: Ja det var superrolig dag 😇 Tack, mitt humör går ju upp och ner som vanligt, men tanken på Kenny (hästen) och den kommande valpen gör det alltid lättare ☺️ Kraam
Silja Karlsson

2016-04-19 @ 16:17:33

Verkar som en bra dag :)

Svar: Jag verkligen fångade dagen, så den blev lyckad 😅
Silja Karlsson

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: