callshappines.blogg.se

2016-05-19
18:06:09

Dom säger att det bara är en råtta

Det är fjärde gången det händer att det djuret jag bryr mig mest om här, bland annat, som dör. Först är det Flisa, sen Tindra..Nathalie.....och nu Misa. Efter att blivit biten av råttor två gånger är jag väldigt försiktig nu, men Misa kunde jag alltid lita på, hon var den enda jag vågade fånga heh. Vi fick en fin sista stund i alla fall. Hon fick vara ute för första gången i sitt liv, så hon stod på min axel och hackade tänder, vilket betyder att hon mår bra. En lång stund satt vi där. Andra tycker att det bara är nåt djur som det finns miljontals andra av i världen, en som bara är skolmaterial. Men hon är faktiskt en levande varelse också, och jag bryr mig om levande djur och de flesta människor. Alla djur som jag kommer i kontakt med en längre tid binder jag mig till. Så därför är det inte löjligt för mig, att sörja över deras bortgång. Som jag sagt innan, kommer ingen någonsin förstå hur mycket djur betyder för mig och hur dom räddat mitt liv. Dom räddar det - varje dag.
 
Dom säger att det bara är en råtta, men varje djur betyder något för mig, för dom håller den här världen så som den borde se ut. Det är sorgligt att det bara är jag som uppmärksammar deras bortgång och håller dom i minnet. Vissa som lever förtjänar döden, och vissa som har dött förtjänar livet.
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: