callshappines.blogg.se

2016-05-22
23:24:00

Sista valpbesöket innan hämtning

Idag hälsade vi på dom 7 veckor gamla valpisarna! Var såå mycket roligare än förra gången, då dom bara var små rullande korvhögar sist. Vi höll aldrig reda på vilka killarna va för alla var ganska lila varandra, och killarna var extremt lika varandra heh. Så vi tog dom två på altanen och stängde grinden å var där länge. Jag kunde faktiskt inte välja. Fick frågan många gånger "har du någon favorit än/känner du mer för någon?" Men det tog tid för mig eftersom dom var lika i både utseende och temperament. Den ene gnällde väl lite mer, och var lite nättare i ansiktet. Jag fick för mig att den var ljusare (mindre gul) också. Den fastnade jag för. Egentligen ville jag inte ha en som gnäller/låter mycket men den ville mest va med mig kändes det som. På slutet när jag klappade den la den sig på mage och var supermysig. Den andra var mer intresserad av att ansa blad av en buske precis utanför altanen. Dom älskar redan pinnar! Och vill äta på allt typ. Men jag berättade för uppfödaren att jag helst ville ha den som är lite lugnare. Den jag fastnade för var piggare. Haha nu när jag skriver detta inser jag att ist det jag inte letade efter hade den valpen jag fastnade för... Men det behöver ju inte alltid va som man tänkt eller föreställt sig. Kan ju bli bra ändå, och dom blir ju lite vad man gör dom till, som hundar. Men vi kom fram till att den andra familjen som skulle ha en hane, och skulle komma redan på eftermiddagen skulle känna med. Eller nej, hon ville vänta tills dom blev ännu äldre och se vem som kommer verka lugnast. Vilket tycker jag blev lite konstigt eftersom normalt när man ska hämta dom vid 8 veckor tittar man och väljer valp vid kanske 5 veckor å nu var dom 7 liksom.. Aja, men det är väl bra att ta tid på sig ändå när man ändå har chansen här liksom för vi ska hämta valpen när den är 10 veckor. Datum bestämt nu- 11 juni klockan tio!! 🤘🏼 Lite synd att jag fick beslutsångest. Just det, jag kan ju inte välja mellan 2 saker, har varit länge så.. Trodde jag skulle veta nu vem det exakt skulle bli juu.. Här är dom iaf:
 
Någon av dom kommer bli min!😍 Haha asså mamma ser överlycklig ut, skrattade högt när jag kollade igenom bilderna..
Dom två sista (finaste) bilderna har min syrra tagit! Ja hon fick faktiskt följa med ^^ Däremot har jag redigerat den sista för den la jag upp på Facebook och insta.
🐶
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: