callshappines.blogg.se

2015-12-31
23:20:19

Insikt på nyår

Jag visste redan att man blir mer ärlig på kvällen. Men jag gör även saker som jag inte väntat mig. Jag har Elsa hos mig nu som jag passar. Hämtade henne i tisdags och ska ha henne tills imon tror jag. Vi har haft henne på nyår en gång innan och då gick det jättebra hon var lugn, vi gick våra promenader som vanligt och inga större reaktioner. Men idag har det inte varit bra, inte nu på kvällen. Vi gick vår kvällsrunda som vanligt runt sju och folk sköt raketer ganska ständigt och ibland var det bara PANG precis bredvid oss. Jag röt till en gång utan att tänka "Sluta skjuta för h**vete!!!" Som om dom lyssnar på det.. Elsa var helt skräckslagen hela rundan, för första gången kissade hon inte en gång, hon bara gick (eller småsprang rättare sagt) för hon ville hem och in så fort som möjligt. Jag var ju tvungen att vänta lite innan vi skulle till trädgården istället när vi var inne en stund. Vi gick ut och jag bar hennes tacksamma 6 kilo till lämplig plats. Men hon sprang genast mot dörren. Så jag öppnade dörren och lät henne springa in medan jag va kvar ute. Jag gick ut längre på gatan och kände mig hyper. "SLUTA SKJUTA! LÅT MIN HUND KISSA IFRED!!" Skrek jag rätt ut. Kanske inte var det mest ordvalda att säga men det var vad som föll ut på min tunga. "Va?!" Hörde jag nån ropa till svar. Fnissade över deras förvirring. Sen stack jag in och hämtade Elsa igen. Men det gick likadant, jag gick runt i trädgården men icke. Hon hade inte rastats på fyra eller fem timmar.. Så hon var verkligen skräckslagen, verkligen draghund där och jag kunde inte få stopp på henne. (Hon är en Löwchen men kändes då som en draghund). Så jag tog in henne igen och stannade ute själv igen. Gick på andra sidan nu och såg några siluetter vid grannhuset. De hade precis skjutit whatever-it's-called. Jag stod där med armarna i sidorna och kände adrenalinet pumpa fort i mig. Så arg, så besviken på mänskligheten med levande bevis framför mig. De sköt ännu ett fyr. "HÅLL KÄFTEN! SLUTA SKJUTA! NI ANAR INTE HUR MÅNGA LIV NI SKADAR!!" Verkligen vrålskrek jag så det ordentligt hördes. Japp, det var jag. Inte ett dugg likt mig att göra så, men jag har starka åsikter. Dock visste jag inte att just raketer skulle få mitt ursinne att växa så snabbt. Men tack vare djurerfarenheten av att se deras rädsla och lidande gick sanningen upp för mig. Fyrverkerier är skit. Jag fattar inte hur VI kunnat hålla på med det andra år?! Vi hade redan bestämt oss för att inte köpa det, vet inte om det bara var i år eller tidigare. Vi har nämligen firat nyår vissa gånger hos andra som är lite raket-fans.. Inte för att vi var för det, det bara var så. Deras pengar, deras värdande, deras beslut. Å då har vi inte alltid sett katternas reaktioner alltid, men vi har sett tillräckligt.. Mimmi gömmer sig bakom soffan och får uggleögon av minsta smäll. Men när jag kom in sen ikväll frågade mina föräldrar vad jag hade gjort, jag sa vad jag sagt. De blev arga på mig. De trodde vi skulle bli ovänner med grannarna och att det var si och så dåligt och fel. Och att jag tänkte på mig själv. Det lät precis som i en bok, eller film. För det var så ofattbart. Å jag orkar inte ens ta upp diskussionen vi hade efter det..jag ger mig inte i första taget med sånt. Jag tycker inte jag gjort fel på nåt sätt med det. Det kanske inte var rätt heller, men jag gjorde nånting iaf! De bara sitter där inne och är också emot det, men i tysthet. Jag hörs! Jag kommenterar på forum, delar inlägg, bojkottar saker, skriker på grannar hehe... Jag gör det endast för djuren (och miljön dessutom, men djuren lever här och nu så dom får mig att agera lite extra mycket)  Jag fattar faktiskt inte vad som var själviskt i det. Det är väl dom som skjuter som är det som gör det för endast deras skull? Tror ni jag verkar framstå som en psykopat för mig? Nej, det finns orsaker. Jag vet att det bara är en gång om året men djuren har väl också rätt att ha en lugn och trevlig nyår? Varför skulle det vara ett undantag? Saker som händer på bara andra sidan gatan ska inte behöva påverka mina djur.
Elsa vill inte se raketerna! ☺️💖
Hoppas ni får ett fantastiskt 2016💖 Det ska jag ha i alla fall!
✌🏽️
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: