callshappines.blogg.se

2016-09-09
16:28:25

För lat för träning

Igår åkte jag hem tidigare eftersom vi hade självstudier på entreprenörskapen. Inte för att jag jobbade nånting med uppgiften. Men det var skönt att komma hem (till pappa) och det kändes som längesen jag var här. Han hade lagat vegetarisk hamburgare som var jättegod och sen åkte jag och red. Alltid lika kul. Vi red i skogen och vädret var så underbart med vackert ljus. Blanka sprang iväg några gånger (en gång mot vägen 😁) men lyckades tillslut få stopå på henne. Jag känner mig alltid så trygg med henne ändå, till och med när hon bockar. Men hon gör inte det så ofta. Men idag ska jag tillbaka till Tenhult, konstigt nog.. Jag ska jobba i helgen där, alltså mata alla djuren och jag har ungefär 4 timmar på mig. Jag ska gå till tåget snart faktiskt.. Med Kiro då med. Könner mig inte så taggad att vara där i huset över helgen som man förknippar med skola men det blir lättare när jag tänker att jag ska få va med djuren, och få lön dessutom. Jag är glad att vi kunde fixa med ridningen, så jag ska rida nästa helg också. Men sen är det jobbhelg igen och helgen efter det ska jag till mamma. Så det blir nog ett långt hopp där.. Men det får bli när jag kan liksom. 
Idag sov jag till halv tio, sen gick jag ut en snabbis med Kiro. Sen åt jag för mycket frukost som vanligt.. Så mådde inte alltför bra, psykiskt alltså. Jag har konsitigt förhållande med mat. Så jag tänkte att jag borde träna, men det har inte blivit av, eftersom jag hatar träning. Jag har Kiro att tänka på med så det tar tid. Sen åt jag hamburgare igen med pappa (fast han åt inte det idag, får ju va måtta med det vegetariska..) Jag ville prova min abrocket twister som mamma äntligen köpt till mig. Den kostade 150 kronor på second hand, och den kostar 999 kronor annars.. Jag har viljat ha en sån i flera år, men jag vet inte hur den fungerar. Det är en påse med med lite konstiga saker i som jag inte vet om det måste sättas dit nånstans. Jag och bygg.. Jag och teknik... Big no. Har inte orkar gå in på youtube heller så får väl skylla mig själv. Jag har spelat piano istället. Men då gick jag ju in på youtube... Haha. Jag måste va världens lataste människa. Jag går ju aldrig på gymmet längre heller! Sån feg idiot jag är. Den sociala fobin har tagit överhand. Jag gör mig själv besviken när jag planerar nåt sånt nyttigt också bangar jag det. Jag hoppas det inte händer nåt ikväll... Usch. Men det är kul att ha Kiro med sig, han förgyller mina dagar och gör mig verkligen modigare å mer självsäker. Det är det jag någonsin velat. Men ibland  tar tankarna i överhand ändå. Jag ser ju hur bulliga mina lår är med viktstreck. Ja sger hur min mage petar ut mer än innan. Jag känner hur svag jag är, och ser inga som helst muskler. Jag har varit duktigare med träning innan, men det va på den mörkare tiden... Nu går det kanske i perioder. Eller bara nån gång ibland. Jag borde inte klaga, när det är endast mitt val. Men jag får verkligen ångest, och inte bara på kvällen längre, det kommer allt oftare när som helst på dygnet. Tyvärr.
💀
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: