callshappines.blogg.se

2017-02-27
21:13:00

Mitt möte med William Spetz

Jag bara MÅSTE ju berätta detta! I fredags kan bland det största som hänt mig inträffat.. När jag skulle till Jönköping. för jag skulle hem till Borås, åkte jag tåg och i precis den vagnen jag skulle på ser jag William Spetz sitta där! Han tittade på Kiro och log. Jag gick fort längre in och satte mig framför hans fyra-säte (fast han kunde inte se mig). Jag trodde inte det var möjligt så jag funderade på om det verkligen var han. Så såg jag Whitney Houston skalet. Japp, det är definitivt honom. Jag bara satt där och höll på explodera precis som förra gången jag såg honom på tåget. Jag skrev till mina vänner i vår grupp och visste inte vad jag skulle göra. Dom sa att jag borde prata med honom för jag skulle ångra mig annars. Å det visste jag ju att jag skulle göra isåfall. Så jag ställde mig upp, vände mig mot honom och sa "Heej..jag såg din föreställning i Stockholm och jag ville bara säga att jag tycker du är jättebra, och jag har följt dig på youtube i flerar också.." Haha asså så fjantig jag lät ändå. 😂 Men han såg så glad - nästan förvånad- ut och plockade ur sina hörlurar. Mannen som satt snett mittemot William hade sin väska på sätet mittemot honom och sa jag kunde sitta där. Åså sa jag "ja, det här är Kiro" och pekade på Kiro. När jag satt mig tog han av sig jackan också så det verkade verkligen som han ville prata. Han älskade Kiro verkligen och dom såg ut att ha det gosigt haha. Så vi pratade lite om hundar, föreställningen, min ålder och utbildning av nån anledning. Sen fick jag påminna honom att vi var framme i Jönköping och frågade om han skulle av haha. "Men vad synd att du redan gått i Stockholm redan då, annars kunde jag fixat biljetter till dig ju". "Jaa fast jag hade gärna gått igen.." "VILL du det?!" "Ja absolut!" Så när vi var off the train fick jag skriva mitt namn i hans mobil medans han fick hålla i Kiro för hunden blir så galen haha. Sen gav han mig en kram (iiih) och sa att vi ses ikväll. Jag tänkte då bah "okey det gör vi väl inte direkt så, men han vill säkert vara trevlig". Så jag ringde runt lite för att b.l.a säga till mamma att jag kommer senare och hitta en som kan och vill gå med mig. Föreställningen började klockan 19. Klockan var 14. Först ringde jag min vän jag gick med i december i Stockholm, men hon kunde inte. Så det blev en av mina bästisar från klassen. Det var lite svårt att hitta men till slut gick det, för min vän hade vart där innan i kulturhuset. Föreställningen var fantastisk, minst lika bra som sist. Sen åkte jag hem till mamma och var framme halv tolv. Helt klart värt det. Dagen efter var jag inne på instagram på hashtagen #spetzmormor och såg FLERA bilder på människor inne på Spira med William! Man kunde alltså träffa honom efteråt! Aaah jag är så trög 😫 Det var kanske därför han trodde vi skulle ses. Men jag hade ju ingen aning om detta. Mamma tyckte jag skulle skriva ett meddelande på facebook till honom. Men jag bah "det går inte". Så visade hon mig att det visst gick, så fick väl testa då.. "men han kommer ju inte svara" . Det gick knappt två timmar och han svarade. OH MY. Såg även att han svarat på min kommentar jag skrev under hans bild på Facebook efter föreställningen. Helt otroligt. Trodde verkligen aldrig detta. Från att bara sett honom gå förbi i min tågvagn till att allt detta hände är makalöst!!.. Jag tror jag fortfarande drömmer, seriöst. Jag har bara lett som en idiot hela tiden haha. 
Det tog tid på tåget innan jag vågade fråga om bild, faktiskt när det bara var en minut kvar tills vi var framme! Dom är inte i toppklass, men söta blev dom.
Kommentar:
2017-02-27 @ 22:17:39
#1: Sanna

Åh så häftigt! :D

Svar: Ja det var mitt livs upplevelse!! 😍
Silja

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: