callshappines.blogg.se

2017-05-01
01:07:38

Greenpeace paraden

Igår gjorde jag något jag trodde jag inte skulle göra. Jag var med i en Greenpeace parad, i borås! Jag visste inte hur jag skulle ta mig dit, visste bara vad samlingsplatsen hette, inget annat. Visste inte ens den rätta busshållplatsen på hemmaplan. Men tack vare Google maps klarade jag det. En bussresa fylld med oro och när den var över kom jag på när jag stigit av att jag måste hitta till gallerian där vi skulle samlas, så jag fick gå runt som en himla turist med mobilen framför mig som talade om för mig vilket håll jag skulle gå. Å vilse gick jag ett antal gånger. Men hittade faktiskt på bara en kvart. Sen gick jag ju såklart vilse i gallerian också. Men jag foch fråga runt och då hittade jag. Satt basically i en halvtimme med dom andra och gjorde ingenting. Jag kände ensamheten smyga sig på även här. Den är med mig överallt. Jag går ju själv på engagemang som dessa, inte för att det är nåt jag gör varje vecka men det är så typiskt mig. Sällan jag tar med mig nån på nya grejer. Antingen för som få jag frågar inte vill eller för det inte finns någon lämplig. Brukar va mina föräldrar som får bli offrenm har alltid varit så. Stackarna. Iaf så bar paraden av och vi blev inte så många, men några stycken.  Jag visste inte ens helt säkert vad vi skulle uppmärksamma alla om men tydligen var set modeindustrin. Att det ska va rättvisa löner, mindre gifter i kläderna, ingen ska behöva dö för mode osv. Jag var glad att jag gjorde det
Så vi skrek "WHO MADE MY CLOTHES?!" Hela rundan. Hoppas vi lärde folk något, för dom lärde mig i alla fall, att kolla upp kläderna. Men helt ärligt tycker jag det bästa är att handla på second hand, allting. 
✌🏽
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: