callshappines.blogg.se

2016-04-27
23:30:28

Min inre klant upprepar sig

Hej! Idag har jag varit ett riktigt klantarsel. Ögat är äntligen bättre, så nu kom nästa smärta! Idag när jag på slutet skulle kratta gethagen valde jag att hänga tillbaka alla redskapen. Så jag gick in i getstallet och skulle öppna grinden som har tre lås, och alla var låsta när jag var på insidan. Så då fick jag helt enkelt klättra över. Jag la spaden och krattorna över till andra sidan innan jag kom över. Det var tajt och svårt att ta sig upp och få över benet. Det fanns ju ingen stol där nu heller på andra sidan som det annars brukar göra. Det andra benet var ännu svårare att få över - eftersom jag är sjukt osmidig- men tilslut gick det och på 0.7 sekunder gled jag ner på andra sidan. Bara det att jag hamnade snett med foten. Med all min kroppstyngd. På spaden. Om jag inte haft kvar händerna på väggen hade jag definitivt smält ihop med spaden i en hög. Jag skrek till då och min kollega sa bah "du skrämde dom!" Åå jag ångrar jag inte kommit på att säga "aa ursäkta, jag ska tänka på att stuka foten tystare nästa gång". För det har jag gjort, stukat foten alltså. I början kunde jag nästan inte gå. Men nu går det mycket lättare, så jag har nästan lite dåligt samvete att jag åkte hem. För vi har andra delen av nationella prov i svenska imorgon.. Men jag ska inte till skolan på resten av veckan nu. Åh, jag hoppas jag kan rida Kenny på fredag. Han fyller ju år då med. Det måste gå, foten känns ju redan bättre. Annars får jag väl rida barbacka så ansträngs inte foten i en stigbygel haha. Men pappa vill inte det för han säger det är lättare att trilla av barbacka och då är han rädd att jag förstör foten ännu mer. Vi ska till Gotland nästa helg (helt spontant bestämt ikväll) så då kommer jag inte kunna rida honom heller, kan ju inte skippa två fredagar i rad. Men funderar på om jag ska ändra till onsdag istället. Hoppas hans ägare inte tycker jag är jobbig. Mitt hjärta skulle nog krossas en del om jag inte kunde/fick rida där mer. Otroligt vad man kan känna för en häst efter bara så kort tid. Det är konstigt, men bara skönt att va hemma nu ändå. Även om jag kommer få så mycket dåligt samvete imorgon. Men man borde kunna ta igen det, har gått innan. Jag kan inte vara den enda som missar det heller. Jag behöver verkligen betygen nu med, för att få en plats i hundstallet 😬 Tänker asmycket på det nu, men bäst av allt - inte bara tankar, har blivit handling nu också! Bland annat lämnade jag in en försenad inlämning om min etologiska studie om råttor igår😃 Måste verkligen ta tag i engelskan med, kvar är läsa en sida som jag skulle gjort för nån månad sen och redovisning om mitt engelskspråkiga land. Åh matten.. Usch, gjorde prov i måndags. Gick inte så bra. Å jag hade ändå försökt att öva! Hoppas hoppas jag blir godkänd, för på mitt förra prov tror jag att jag inte blev det 😞 Får hoppas jag får stöd ifrån ovan, att det finns en mäktig kraft som vet vad jag behöver, och kommer få det.
Jag hade tänkt skriva ett inlägg om psykisk sjukdom, för hittade en jätteawesome text på en annan blogg som jag fick låna den av, så tänkte dela med mig av texten här. Men nu hade allt detta hänt så får skriva den imon istället. Nu ska jag mysa med Mezzi resten av veckan. (Å dom andra katterna också såklart, om dom vill då..)
✌🏽️
 
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: