callshappines.blogg.se

2016-04-05
18:48:25

Turridning

Hej! Blivit dåligt med bloggandet nu.. Har inte orkat,vetat vad jag ska blogga om och igår var jag tvungen att göra matten. Måste jag idag med egentligen :(..... Men nu fungerar äntligen min nya mobil så jag bloggar ifrån den nu 😄 
I lördags var jag på långritt! Eller turridning som det heter. Kostade över 400 kronor hehe. Men skulle varit 800 från början fast vet inte vad det var som gjorde att det halverades. Jag har ju ridit på det stället innan med hästen Sture, som är väldigt snäll och bra nybörjarhäst. Det var jag och en pappa med en dotter på ritten (och ledare såklart) Å pappan hade inte ridit så mycket då han fick ta den enda häst jag ridit på där innan.. Jag fick va den som hade ett stort så jag fick gå längst bak, och det trivdes jag med. Hon heter Laura och var helt underbar! Alla hästarna är haflinger så dom är väldigt lugna och trygga. Å nog kände jag mig trygg med Laura, även om hon tittade bakåt hela tiden som om någon var efter oss.. Turridningen var nästan tre timmar sammanlagt, med fikapaus i slutet, sen blev jag så chockad för sen tog det bara en kvart typ när vi var hemma vid stallet igen.
Laura *.* hoppas det kommer bli fler gånger, å jag rider gärna Laura igen. Det är ju dyrt men det blir kanske till sommaren ändå 😀 ☀ 
Kommentarer:
2016-04-06 @ 14:58:17

Svar: Ja den var också jättefin! nej kanske inte haha ;)

2016-04-08 @ 23:17:34
#2: towe

åh vad mysigt :)

Svar: Ja verkligen kul att testa vara ute så länge med ny häst! Måste göras om 😊
Silja Karlsson

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: