callshappines.blogg.se

2016-08-16
12:20:00

Äventyr med favvodjuren

Hej, har vart fullt upp så även om jag vetat vad jag ska blogga om har jag inte hunnit.. I förrgår var jag och red med min kontaktperson, på det stället vi va på i september (!) senast. Men den ena hästen hade dött och inte förräns nu hade ägaren skaffat en ny. Det är ett 5-årigt sto som varit en galopphäst. Så det syntes vilka muskler hon haft. Jättefin och len var hon haha. Men jag hade Willow som förra året, han var öm om hovarna så han ville gå där det var gräs hela tiden och det var jobbigt för det störde ridningen mycket.. Snubblade lite och så i kanten. Men det var en solig och jättehärlig kväll. Red inte så länge för jag skulle med tåget hem, typ 30-40 minuter. 
Willow <3
Igår var jag i Jönköping och träffade en vän från skolan. Jag hade Kiro med mig. Han har aldrig åkt så mycket tåg och buss innan. Å jag har aldrig pratat med så många olika människor på en dag.. Man blir snabbt populär när man har valp. Typ alla frågar hur gammal han är osv. Sen var det en tågkonduktör som frågade om det var en kille eller tjej innan jag steg på. Väl inne i tågvagnen satt jag och Kiro ensamma i den hundtillåtna. Så kom samma tågkonduktör och frågade om han fick hälsa, sen ställde han massa frågor, berättade att han har en Goldentik och massa grejer.. Sen fortsatte han kontrollera resten av tåget och när han kom tillbaka frågade han om jag skulle gå valpkurs xD Typ varenda människa som gick förbi mig i det första tåget sa bah "Heej vovven" eller iaf hälsade på honom lätt med handen. Det provocerade mig inte men man borde ju fråga egentligen, man vet ju inte vad det är för hund liksom. Tur Kiro är en vänlig liten charmör. Han gnällde väldigt mycket och skällde även en del.. Såå pinsamt. Men jag sa att det var första gången han åkte. Hoppas han inte fortsätter va sån bara. Sen krånglade tågen när jag skulle hem pågrund av nån olycka så typ alla blev inställda. Blev buss och vi satt längst bak och Kiro blev åksjuk. Sen var jag sist kvar när jag skulle av, så fick jag kliva av mycket närmare. Åså kommenterade busschauffören Kiro såklart xD Men det var en superdag både i förrgår och igår! Idag - för typ 10 minuter sen- kom mamma och hälsade på. Hon ska ta med Mezzi idag med sig. Så ska jag med henne och sova över. Bara jag är hemma till på lördag så.. Men jag hade ju viljat rida innan skolan börjar också. Dessutom blir det bog bara en natt hos mamma för Kiro ska inte med mig heller :( Men we'll see. 
 
Oj sne bild.. Skulle bada Kiro i Vättern men han var ganska feg. Han grävde mest i sanden.
Kommentarer:
2016-08-17 @ 08:01:00

Vad mysigt med en valp! Förstår att det drar till sig folk haha!

Svar: Ja det fattar jag ju att det knappt går att motstå en sån sötnöt så jag förväntade mig att fler folk skulle komma fram 😝
Silja

2016-08-17 @ 21:33:29
#2: N

Fina :D

Svar: Visst är dom :)
Silja

2016-08-27 @ 10:14:01

Vilka söta!

Svar: Ja visst är dom 😍
Silja

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: