callshappines.blogg.se

2016-08-30
15:24:15

Bågskytte, success and struggles

Det har varit mycket nu. Särskilt i söndags och igår. Det största som hände i söndags var ju bågskytten då som jag äntligen provat nu! Herregud vad kul det va! Blir nog en ny hobby för mig 😄 Har längtat så länge nu, och poff så kom dagen och snart ska jag dit igen. Blir 6 söndagar i rad som nybörjarkursen är. Jag trodde jag skulle vara jättetrög att lära mig men det gick faktiskt lättare än jag trodde, visserligen hände det ett fåtal gånger att jag missade tavlan och en gång trillade pilen ner på golvet till och med. Men jag könadrade mig inte äver att jag skulle vara dålig och så, som jag kanske skulle gjort för typ tre år sen. Allt sånt är så mycket lättare nu. Inte lätt, men lättare haha. Mycket tack vare Kiro, det låter långsökt men när jag har en hund har jag en vän som aldrig lämnar mig oavsett vad (förutom om han ser en människa han vill hälsa på eller en fågel) och bryr sig inte om mitt utseende osv. Därför är det lättare att tänka att jag inte bryr mig om vad andra tycker, eller vad jag tycker. Om jag känner mig helt lång och fet till exempel, då släpper jag det bara och fokuserar på vart jag ska gå eller göra. Jag älskar när det blir precis som jag tänkt mig. Det var många yngre barn på bågskytten= många föräldrar och syskon som satt bakom och kollade. Jag vågade knappt kolla bakåt där eller när jag skulle gå tillbaka bakom linjen när vi hämtat våra pilar igen. Men gjorde det ändå ett fåtal gånger för att möta rädslan. Men jag fokuserade på det jag skulle göra, hålla och spänna bågen korrekt och sikta. Tre pilar åt gången var det, och vi var två grupper som fick vänta på varandra. Alltså blev det ganska lite skjutid, men vi gjorde det flera gånger och det var så himla kul! Jag njöt verkligen av ögonblicket. Kände mig nästan som Katniss Everdeen när jag siktade och släppte pilen. Okej det var en stor överdrift. Jag har väldigt långt kvar dit att bli så duktig 😂  Pappa har frågat dom (för jag glömde helt bort det) om jag kan ta med mig Kiro dit resten av söndagarna, och det gick bra! Sen när jag väntade på tåget fick jag ett meddelande från en tjej som hyr en häst som jag varit intresserad av att bli medryttare till. Å det är jag ju fortfarande. Men det kostar 1250 i månaden, eftersom man delar på hyran. Det ssuger. Båda mina föräldrar säger att vi inte har råd. För bågskytten tar en kostnad nu och då kan vi inte betala sån ridning heller. Kände mig riktigt fattig när dom sa det så. Jag har inte ridit hästen än men hon verkar bra, och läget är perfekt. Förutom betalningen då.. Men liksom, jag skulle få rida TRE gånger i veckan! Jag skulle dö för att rida så ofta!! Men så kommer alltid nåt i vägen för alla vill och behöver ha pengar hela tiden... Och jag har dom inte. Men jag ska faktiskt provrida på torsdag ändå.. För mamma ville det. Jag vill ju också såklart men det är det att jag kommer känna mig så falsk när jag ska rida och sen bah "nä vi har inte råd med det här men tack för jag tog din dyrbara tid för att rida hästen, hejdå!" Kommer inte kännas bra. Alls. Jag vill vara där så gärna. Jag måste va med hästar. Jag måste rida. Det är min livskraft, som jag sagt tusen gånger. Jag kan ju bara rida på helgen annars, när jag är hos pappa dessutom.. Ska till mamma denna. Men just det,
jag ska jobba på skolan också. På helgerna då. Alltså kommer jag inte hem. Så mycket för pengar.. Men det är i alla fall kul för jag ska städa och utfodra djuren här - och få pengar för det. Är uppskriven på två helger än så länge, kanske blir mer. Det är nästa helg och två helger efter den. Alltså två helger. Än så länge.
Å jag har ringt hit och dit en massa, till båda mina päron om detta då. Min kontaktperson verkar ha glömt mig, för vi hördes inte av senaste helgen. Denna kan jag inte (ska till mamma) så nästa borde det bli. För sen ska jag jobba och sen kanske till mamma igen, sen jobb igen. Hur ska jag kunna rida med allt detta nu ?? 😔😔 Därför hade det varit bra med nåt ridställe här i närheten av Tenhult, men jag gillar ju det stället jag är på med Blanka och Duschesse. Väldigt mycket faktiskt, det har aldrig klickat så bra som med Kenny, Blanka och Duschesse. Två ställen av typ..10, vet inte.. Jag gillar att ha mycket och göra men inte när det ställer in saker som är viktiga för mig! Mamma tycker det hade gått i överkant med saker jag ville göra, hon gjorde en lång lista på allt. Så har jag ju Kiro och skolan med. Nu har jag i alla fall jobbat med en stor uppgift till skolan några timmar. Vi har inte så mycket än så länge, tack och lov..! Bäst att det förblir så. Det är tur vi inte har så mycket heldagar i skolan när jag har så mycket. Bara onsdag och torsdag jag har heldagar. Det är så mycket roligare när Kiro är med mig också!
Såhär känner jag lite nu, heh..
✌🏽️
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: