callshappines.blogg.se

2016-07-09
22:07:51

Blåsvart

Hej! Med några dagars försening, vill jag presentera mitt nya hår haha. I onsdags blev jag klippt (föör mycket) och fick håret färgat blåsvart! Alltså färgen jag drömt om i tre år ungefär. För vi köpte en liknande på håraffären i Ullared men det täckte inte riktigt hela håret och allt försvann efter bara 3 tvättar tror jag..tyvärr. För den var väldigt snygg, och sen dess har jag viljat ha den "på riktigt" och nu har jag den äntligen! Blev mycket svartare än jag förväntade mig men tydligen kunde det inte bli mer blått i för att det skulle tillhöra namnet "blåsvart"(eller svart med blåa toner) annars skulle det va blått med inslag av svart. Nja det hittade jag på lite men det var så mkt blått som möjligt för svart tar över så pass mycket ändå.
Är väldigt nöjd med färgen men klippningen blev jag lite lurad på för jag sa att jag ville ha bort det slitna men inte för mycket. Det blev bokstavligen allt det slitna, håret har inte känts så lent ända ut till topparna på flera år. Men det är på tok för kort och jag ser ut som en läskig dockfigur om håret är lockat också. Hatar dockor. Men nej jag ser faktiskt ut som en hemlös drogmissbrukare, eller hippie som mamma sa. Syns särskilt framifrån. Därför känner jag stort behov av att ha håret uppsatt, ser fortfarande helt bakfull ut men det ser iaf bättre ut. Så får väl gå hela terminen i skolan med uppsatt hår. Ironiskt för alla andra år har jag varit strikt med att det ska va nedsläppt, eftersom mina öron sticker ut för mycket ju. Men får se hur det blir, jag kanske inte bryr mig. Hoppas ju att det ska växa ut snyggt men då är det ju det att det blir världens fulaste utväxt - grått.

 Före
Efter ✨
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: