callshappines.blogg.se

2016-07-12
21:57:59

Nytt skrivande

Hej! Det är struligt att blogga dessa dagar  för jag jobbar typ hela dagarna, sen när jag kommer hem är jag världstrött och måste få ut med Kiro hundra gånger, helst träna (inte idag) ibland duscha, fixa mat till nästa dag och sen måste jag sova. Så det är svårt att få in det. Mamma tyckte tydligen att jag var "grinig" (detta familjekända ord som använts alla år mot mig) och hon tror att jag sover för dåligt, och visst det har inte gått jättebra å sova för första natten låg jag vaken en timme för min hjärna ville inte sluta prata med sig själv, andra natten skrev en person till mig som jag inte pratat ordentligt med på jättelänge. Ja asså jag började jobba igår 😂 Men jag gjorde det förra året så vet lite hur det är, bara det att jag inte hade någon hund förra året heller..en vaaaalp. Hatar jobbet, men det är sjukt bra lön så det är därför jag gör det. Funderar på att efter Tenhult bo här hemma ett tag och jobba där, det är så nära oxå. Typ nåt år eller så.. För att spara pengar till allt jag vill och behöver åt. Boende, tatuering, körlektioner,körkort,bil (vill inte precis men känns som ett måste) och största målet är eget stall och hästar. Är nog långt dit däremot. Därför jag är nära att ge upp många gånger, med alla djurdrömmar som är så dyra och sådär. Känns som alla jag gör är fel och misslyckande, mitt självförtroende blir allt sämre. Det är nästan på noll nu. Otroligt att jg orkar jobba. Men jag är ganska målinriktad ibland så jag försöker tänka på vad jag kan få ut av jobbet. Nån gång..Så ser jag tillbaka på detta i framtiden och är glad att jag gjorde det, antar jag. 
Jag har en gammal blank bok hemma och tänkte skriva ner alla deppiga citati den som jag hittat på fb och insta. Behöver ju inte lägga ut allt här och sen ta plats i telefonen heller liksom..
Typ såhär.. Och på andra sidan står det "mitt liv är lika stabilt som den här sidan" för jag rev bort några sidor som jag skrivit "dikter" på för flera år sen. Dom var jättefåniga. Så då påverkades sidan/sidorna under och den hänger löst och vad va mer passande än den texten liksom? Haha.. Sorry att detta inte blev nåt vettigt inlägg men nu vet ni att jag fortfarande lever i alla fall och jag skriver när jag kan och när jag inte blir hotad av mina föräldrar.. "om du är grinig på jobbet imon igen då jäävlar.." Haha jag bara skrattar åt det, var säkert fullkomligt seriöst men vad gör man 😂 "ja då får man stryk" svarar jag och yes jag gissade rätt?!  Haha vafan jag hoppas det är på riktigt för man skämtar inte om sånt... "ser fram emot det" Jo jag bloggar istället för å sover nu. Jag offrar mitt kött för er. Hahaha nä men min egna lilla regel va bara att va i säng innan tio och den är inte ens tio än.. Känns som så mycket att säga men är jobbigt under press -_- Jag går upp klockan 6 så därför jag känner rmig helt död varje dag, särskilt i början av dan och dom sista timmarna av jobbtiden. Hoppas det blir nåt roligt snart, som om jag förtjänar det..Men ändå man kan ju hoppas.
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: