callshappines.blogg.se

2016-06-05
17:57:24

Kiro är ÄNTLIGEN här!!

Åh så skönt att få sommarlov en vecka tidigare än dom andra 😜 Så slipper jag va med på den där Tenhultskampen oxå.. Å vi hämtade ju Kiro igår oxå!! Fantastiskt. Det kändes overkligt för alla oss. Tänk så många hundbilder jag sett på hundforum på Facebook och 8-veckorsvalpar där texten lyder att dom hämtat sin älskling samma dag eller liknande. Nu var det äntligen min tur. Fick väldigt många likes btw, om det var viktigt xD nästan fyrahundra på hundforum (än så länge) och på min egen sida har jag 43, asså det måste va personligt rekord. Aja, bilfärden gick bra han varken spydde eller gjorde ifrån sig. Bara gnällde lite ibland och solen va jobbig för honom. Så vi stannade och gav vatten. Sen han kommit hem har vi fått passa på honom heeeeela tiden så att han ska bli rumsren så fort som möjligt. Försöker lära honom namnet och komma när man ropar också. Går sådär med det. Han har matvägrat idag också, åt varken på morgonen eller vid tolv. Jag vaknade klockan sex av att han pep och mitt rum hade förvandlats till en toalett 😒 Å det tog en halvtimme att städa upp allt. Jag gick ut med honom innan också och jag tror han kissade. Sen sa jag att han skulle få mat och han följde glatt med in i köket, så såg jag att klockan bara va kvart i sex.. Sorry, jag ljög för dig. Sen vaknade jag vid åtta också å då var mamma med vaken. Det är hans ättid, men son sagt åt han inte. Så tog vi ut honom å minns inte om det blev nåt. Sen gick jag och la mig igeeen och vaknade vid nio för pappa väckte mig men jag hade inte lust å äta. Jag var så död. Sen väckte han mig vid elva och tyckte det var sent.. Hade kunnat sova lite till men gjorde inte det. Så gick jag ut med Kiro och mamma i trädgården så han fick göra sitt osv. Sen skulle jag försöka ge mat igen men han ville inte ha. Just det, när vi vaknade kräktes han innan med.. Och hade diarré. Men det gjorde han ute på åkern. Älskar att vi har en nedklippt åker nu. Perfa! Han åt iaf nu vid fyra, fast inte allt. Hoppas detta löser sig. Tror det blev så för han äter i gräsmattan hela tiden när vi är ute, är jättejobbigt. Knappt bryr han sig om benen eller leksaken han får heller. Men det är väl nån valpgrej bara hoppas jag.. Han kommer nog bli en grävare också 😁 Tisdag blir jag för första gången själv med honom. Får se hur det blir. Ska fortsätta träna med kopplet hela veckan eftersom det är så pass viktigt. Han bara bet och bar det när vi provade idag haha. Jag kanske får hjälp imorgon! Vi är ute mycket. Just nu sover han framför mig på altanen. Är själv lika trött. Är väl för jag måste vakta honom hela tiden. Det blir bra snart..det blir bra snart..oops, nös och råkade väcka honom nu XD meen han är snabbt tillbaka till sömnens värld igen.. Guh vad jag hoppas detta kommer lyckas å bli bra, jag behöver verkligen en äkta vän i livet just nu... Hoppas han är The one and only. Men det är som en gåva från ovan. ☺☺☺ Fick reda på idag oxå att han va den vänstra på bilden- alltså den jag fastnade lite mer för! Jag som var säker på igår att jag fått hem den andra, hehe.. Dom är så lika ju.
Och med katterna har det funkat jättebra än så länge! Förutom att dom inte vill äta när det är en hund här..inte så mycket iaf. Är lite orolig för Mezzi för han är så smal och han äter minst nu. Vet inte om han jagar heller. Asså alla vi kommer bli helt smala för katterna vågar inte äta, Kiro matvägrade två mål på raken (+diarré) och jag får springa ut med honom hela tiden haha! 😂
Jag hoppas vi aldrig kommer tappa tålamodet för varandra och att vi alltid kommer lita på varandra å bli bästa vänner med starka band! Det vore en dröm.
Now I will never walk alone.
🐶
Kommentarer:
2016-06-05 @ 19:28:56
#1: JUNITJEJ

Åh, så himla söt!

Svar: Jaa verkligen!
Silja

2016-06-05 @ 22:08:19

Men ÅH, så söt!!

Svar: Ett riktigt charmtroll ^^
Silja

2016-06-06 @ 08:15:45
#3: j

men hallå, både sommarlov och en VALP? här ser du en som är avis!! haha!

Svar: Haha ja det kunde inte bli bättre! Är väldigt bunden till att vara hemma men det är helt klart värt det! Man får så mycket kärlek ifrån honom. Är superkul :)
Silja

2016-06-07 @ 18:41:13

Sååå söt!

Svar: Visst är han😍
Silja

2016-06-26 @ 19:42:50

Åh såå söt! :)

Svar: Visst är han ^^
Silja

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: