callshappines.blogg.se

2016-05-21
17:04:54

Glad och negativ

Idag har humöret gått upp och ner. Jag vaknade upp jätteglad, taggad på allt som händer och ska hända. Däremot har en jättehemsk sak (för mig) hänt till. Ägaren till Kenny anser att hon inte behöver mig längre. Jag svarade på meddelandet hyfsat långt men det struntade hon i. Det känns hemskt. Kenny var det som förgyllde mitt liv och nu är det alltså över, var detta jag var rädd för. Jag hade pratat så länge om det om hur min hund skulle följa med på uteritterna och att vi skulle upptäcka dom nya ridvägarna på det nya stället. Det är farligt att prata för mycket om saker, då blir det inte av för mig. Jag skulle ridit idag på turridning men det blev inställt så blir väl i juni eller nåt istället. Det är den enda ridningen jag har framför mig nu. Sen finns inget. Eftersom jag är täppt oav kan jag inte gråta utan att det gör ont eller att jag tappar luft, så jag är som ett känslolöst ufo. Men det är lättare nu så det går väl snart.. Måste få ur mig den negativa energin på nåt sätt. Synd att man aldrig är ensam i nåt hus då. Då ska dom klaga och säga att jag ska sluta tycka synd om mig själv och allt det där. Jag är så van vid det att jag snart inte orkar prata emot det. Hur det verkligen är. 
I alla fall var jag på bra humör när jag vaknade, så jag bakade ett ganska avancerat bak- Chokladbollscupcakes!
Ja, dom blev inte alls som på bilden i receptet, men det förväntade jag mig ju inte heller. Jag är skitdålig på att baka så det är tur att jag inte ska bli konditor eller så. Men goda blev dom! Det är alltså chokladmuffins med havrebollsdeg (en klick) i mitten med lite pärlsocker på. Sen är det chokladfrosting och mörk smält choklad, kokos och minichokladboll (inte så mini) som dekor. Ganska söta ändå. Hittade receptet på en annan blogg. Bilderna är inte så snygga för mamma var jäkligt desperat och blir alltid så otålig när jag (och/eller min syrra) ska fota, men man vill ju gärna minnas det man gjort ibland! 
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: