callshappines.blogg.se

2016-05-05
23:35:58

Gotland dag 1

Hej! Idag åkte vi till Gotland. Gick upp klockan sex på morgonen 🔫 Sen åkte vi båt i tre timmar efter vi åkt bil i tre timmar på fastlandet.. Men vid ett var vi äntligen framme! Vi har ätit, chillat på "hotellet", fotat lite och gått på bio! Det blev väldigt spontant faktiskt, vi betalade biljetter bara en timme innan filmen började. Det var djungelboken vi såg och SHIT VAD FANTASTISK DEN VA!?! Definitivt min nya favorit bland Disney. Jag tror jag grät 5 gånger. Tydligen gjorde mamma det med, fast 3/4. Det var inte för den var så sorglig (men det va den ibland oxå) utan för den var så sjukt djup, det kunde man inte tro om en Disney film! Så ja, jag gråter som mest vid djupa delar av filmer. Men tror jag gjorde det av egna anledningar, alltså som ingen annan tänkte på det sättet menar jag. Men liksom jag förstod varför tigern ville döda Mowgli nu. Han hade ju varit med om en dålig (minst) händelse med människor, och det klart man som djur (människor för den delen med) blir skeptisk då efter ett trauma. Sen när han råkat bränna upp typ hela djungeln säger tigern ungefär "nu har han blivit en människa" och galet vad deep det va. Där höll jag nästan på att skrika över hela salongen och storböla. För då förstod jag att oavsett vart man är uppfödd och hur, så blir man alltid en människa vare sig man vill eller inte. Han hade inte gjort det med flit men vissa saker är man ju född med, som människor att kunna arbeta med händerna, man gör det som är naturligt för en, så det är inte bara miljö som påverkar- utan arv också. Men jo det var sjukt sorgligt. Jag grät på fel ställe oxå men jag kunde inte hjälpa det för jag är så empatisk.. Ska inte spoila för mycket nu. Jag visste ju att människan är det farligaste djuret på jorden- av flera olika anledningar- men hade inte tänkt det så som Mowgli bara hade erfarenhet av uppfostran av vargar och bara andra djur men ändå blir han människa som sik egen art. Som med en tigerunge, så söta och oskyldiga när dom är små, sen växer dom upp och måste lära sig jaga för sin egen överlevnad och då är dom livsfarliga för människor och andra bytesdjur. Det är bara så. Även ett budskap från filmen tror jag var att man ska va stolt över den man är, det finns alltid bra sidor med det och dom ska man kämpa med och för. Han kan inte slåss som en varg, för han är ingen varg. Han är människa, alltså var han tvungen att "slåss" som en människa. Ganska tydligt faktiskt. Alla tycker säkert jag är känslig och överdriver, det är ju bara en film liksom. Men jag älskar djur och vill leva vilt egentligen och inte som en bortskämd skitunge som jag är bland fancy städer. Därför kände man nästan en rush av filmen haha. Ljudeffekter spelar in lite oxå.. :p Men jag ska bli bättre på det i framtiden, kämpa för det jag tror på och vill ha det.
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: