callshappines.blogg.se

2016-05-06
23:19:00

Gotland dag 2- wildlife

Sho! Idag var vår enda heldag på Gotland och vi hann med en del. Först blev det lite bråk på morgonen (inget ovanligt direkt) men sen kunde vi komma iväg till russen i alla fall, mitt mål med resan!^^ Vi var inte säkra på att man fick gå in och när jag hade flicka-filmerna i huvet blev jag lite osäker hur dom skulle reagera XD men mamma tog initiativet att klättra in så jag kollade efter och senare kom andra folk också. Det kom tre tjejer och en tant och det var katastrof. Det står tydligt på en skylt "tack för att ni beundrar och älskar våra russ på avstånd" och "mata inte hästarna" och vad gör dom? Jo, sträcker fram handen och gör det där klickande ljudet. Sen kommer två russ i full fart förmodligen av att en av dom jagar den andra, och dom skriker högt över hela stället "PPTROOOO!" och jag bah tittar på dom å säger för mig själv "vad tror ni att dom är tränade eller?" och hade god lust att gå fram å säga ett antal saker. För sen gick dom fram till en mamma och ett föl och plockade gräs och MATADE UR handen, och jag som är nh-inriktad tycker ju det är katastrof, särskilt när hästarna är "vilda"! That's not natural. Tröga människor. Jag blev så frustrerad, dom skulle tjata så mycket med, det gör man inte bland så vackra djur. Det är inte naturligt. Ugh..
Efteråt åt vi på nåt café restaurang ställe.. Känns som det enda man äter här är sallad,pizza och hamburgare.. Blev halloumi-hamburgare och sallad igår iaf och på dan idag blev det pizza med bara ost. Sen åkte vi till Lummelunda grottorna och fick va med på den sista guide-turen. Jag förstår inte riktigt syftet med grottan men antar att det är för den är stor och droppstenarna (?) är fina? Haha men det känns iaf nästan som ett måste med grottorna när man är på Gotland. Efter det åkte vi till en hamn och åt glass, sen gick jag och pappa till en rauke som man kunde se en bit bort. Vi såg även vildkaniner intill stenen. Dom var inte lika rädda som harar faktiskt. Innan den hade vi kollat och klättrat på andra raukestenar och sett massa harungar och en Fasan på ett öppet fält 😍  
 Vildkanin 👇
 
 
Oj, blev en fölbomb märkte jag!.. Kändes som nästan alla var dräktiga där. Åså cirka 5 stycken föl :)
 Det blev så mycket bilder så tänkte jag tog djurbilderna i detta inlägget och lägger ut mer naturbilder imorgon 😊 Godnatt!
Kommentar:
2016-05-16 @ 10:27:41
#1: svukisen

Det kan aldrig bli för månag föl ;)

Svar: Haha nä kanske är så :p
Silja

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: