callshappines.blogg.se

2016-05-29
21:33:22

Mors dag

Hon är galen, hon kan få pms när hon är över 50, hon kan va svår att förstå, hon är inte perfekt men hon är min mamma. Hon stöttar mig i vått och torrt och även om jag inte alltid tror det vill hon mitt bästa. Hon är min lärare, min kock, min frisör, min doktor, min skyddsängel, min privatchaufför, min väckarklocka, min fotograf, min skapare, hon är den som känt mig sen dag 1 (och massa dagar innan det) hon vet hur jag är och hur jag har det, vi är ganska olika i tänkandet men hon försöker förstå mig så gott hon kan. Det är aldrig nåt jag ska klaga på, men kan göra ändå. Hon förlåter mig för vad jag än gjort, hon är den jag känner mig tryggast med och ger värmande leenden. Hon för mig att känna mig viktig. Hon får mig att känna mig älskad. Ingen annan älskar mig så mycket som henne även om det kan va lätt att glömma bort ibland. Hon har fått mig att gråta, hon har fått mig att inte tro på saker - på gott och ont. Men hon har också fått mig att fortsätta leva, känna mening med livet, hon har tagit mina initiativ när jag var för feg. Hon har hjälpt mig vägen mot frihet, hon försöker så gott hon kan att hänga med i vardagen och jag borde vara mera tacksam och ta hänsyn för det. Jag inser det nu, att det är svårt att förstå vissa saker när man inte varit med om det själv. Jag ser henne när jag ser mig, jag ser mig jär jag ser henne. Vi är så otroligt lika men ändå olika. Inte minst om smak på hundraser och kläder.. Vi älskar att fika ihop, prata hästar och hundar (kanske lite mer för min del..) , kolla på film ihop, ta promenader ihop, göra mediala saker ihop, hitta oss själva, ta beslut. Det spelar ingen roll hur mycket vi kommer bråka, för hon kommer alltid va där. Och jag ska aldrig sluta prata med henne, och försöka ge det jag får så mycket jag kan. Ingen ser på mig som hon gör.
Vi ska alltid tänka på att ge det bästa till våra mödrar, men denna dag är för att påminna hur viktiga våra mammor är för oss. Alla kan inte eller orkar inte gå fullt ut för mamma-rollen, men oavsett vad så är det dom som fött oss, burit oss, tagit hand om oss. Å dom tar aldrig semester från att vara mammor, det är ett heltidsjobb hela livet ut - glöm inte det. 
Hoppas alla har en bra mors dag❤️
Plockade faktiskt en bukett blommor idag som jag inte gjort på typ 8 år 😇💐🌹🌸🌷🌺🌼🌻
Kommentarer:
2016-05-30 @ 11:42:44
#1: Anonym

Tack så mycket, älskade unge! Det värmer när vi förstår varandra mer å mer:-D
Jag älskar dej♥♡♥

Svar: ❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️
Silja

2016-05-31 @ 08:27:19

Superfin blomma! :)

Svar: Tack ^^
Silja

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: