callshappines.blogg.se

2016-10-09
23:26:00

När man redan har allt

Hej! Har varit hos mamma i helgen. Skulle träffat en kompis en bit bort men det blev inte av. Skulle dit direkt efter skolan och sen till mamma eftersom det skulle bli närmare. Dumt nog hade jag glömt min atarax i Tenhult och idag hade jag behövt den. Men mamma hjälpte mig istället, vilket är flera gånger bättre. Hon lyssnade så bra på mig... Sen har jag varit hos Rover idag med och då mådde jag ännu bättre efteråt. 
Jag undrar verkligen hur det ska gå ibland när jag blir så nere som idag.. hade verkligen ingen energi å ville inte bry mig om något mera. För mycket press och stress. Inte för att jag menar att det är för mycket med hund och häst, verkligen inte, det är så jag alltid viljat ha det. Det är just det - jag kan ingen klaga över sånt nu när jag har allt jag någonsin bett om. Mitt liv är fantastiskt, detta är det jag någonsin drömt om, ändå får jag så hemska stunder. När som helst på dygnet nu också. Inte bara på kvällen som innan. Det är konstigt. Och inte bra. Det blir alltid bra till slut, men jag vill inte behöva uppleva det ändå. Jag ville inte berätta för någon egentligen (inte ens mamma) för jag skulle låta så otacksam. Det blir flera krig i mitt huvud. Ett som är att den ena tjatar att jag måste lära mig att hålla käft, å den andra att jag måste få ur min energi och vill så gärna säga allt jag tänker för andra... den sista brukar vinna. Största kriget av allt är att jag vill bara somna och skita i allt, inte åka till skolan/internatet och röra mig ur fläcken. Bara lyssna på musik, det skulle va allt jag klarar. Men sen skriker ångesten på mig "du kan inte skita i det där då kommer allt bara bli ännu värre! det är antingen o dö eller göra allt nu!" Så då började jag tänka på att dö en stund bara för det. Å jag var inte rädd.
Jag har inget direkt svar på varför det blir så men jag älskar mig själv för lite helt enkelt. Det är det bästa svaret jag kan komma med. Jag lovar att skriva mer under veckan, men kan inte säga vilken dag/dagar. Hoppas på lite oftare än så här i alla fall 😊
💖
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: