callshappines.blogg.se

2016-09-24
00:08:59

Nu är det slut med äckel-ätandet..

Hej! Är kvar på skolan eftersom jag ska jobba. Men vi hade ju studiedag idag. Surt, visste inte det när jag skrev upp det på denna helgen. Aja, jag har haft en väldigt bra dag iaf. Båda mina föräldrar kom till Tenhult också pratade vi med stallägaren och hästägaren direkt efter varandra. Väldigt exalterande! Med hästägaren satt vi ner, diskuterade och skrev avtal. Kändes verkligen på riktigt då. Som om jag skulle ha en alldeles egen häst. Å nu när jag kommer ha Rover i ett annat stall kommer det verkligen kännas så eftersom jag sköter honom helt själv. Eller ja, förhoppningsvis kommer jag få medryttare också som kan hjälpa mig. För om det hade varit i stallet som han står i nu, skulle ja gbsra dit och rida och göra som jag vill. Nu är det ju krav på att alla sköter sin egen häst, och hela stallet en helg i månaden + nån dag i veckan. Men för mig blir det några kvällar i veckan eftersom det skulle bli segt om jag skulle behöva gå upp dit på morgonen. Därför ändrades det lite till så. Men det spelar ingen roll för mig, kommer ju ändå va där varje kväll/dag ändå och jag mockar gärna alla boxarna och tar in hästarna. Åså ska jag fixa hö i hönät var det oxå tror jag. Så det är ju inte så mycket ändå. Så nu har båda mina föräldrar träffat Rover också, vi gick in i hagen och hade hästmys haha. Efter det åkte vi till Huskvarna och åt på Viking, där en libanesisk restaurang varit innan som jag och mamma va på en gång. Men den var inte kvar så fick bli annat. Jag tog falafel i bröd. Sen kom mamma på att det fanns en annan libanesisk restaurang runt hörnet. Sa hon efter vi beställt maten. Hm. Får väl bli en annan gång då. Sen åkte vi till Hemmahallen (så töntigt, har döpt om Ekohallen). Där handlade vi ryktväska, borstar och hovkrats, läderfett och hästgodis. Eller aa det är en sån dom slickar på i en burk.. Funderade på schabrak och hönät också men väntade med det. Rover ska tydligen ha mineralfoder också men skulle kolla i det nya stallet om det redan finns där (liten chans, inte min idé). Saltsten fanns inte. Munkorg till Kiro letade vi efter också men det hade dom inte. Så då åkte vi till Jönköping till Djurmagazinet och hittade en munkorg där. Väl tillbaka gick det jättebra att få på den på honom! Trodde INTE han skulle va så tålig. Men vi "mutade" ju med godis också såklart. Han försökte få av den däremot när han fått på den. Men lite senare gick vi på en promenad och då finns det ju lite annat som distraherar. I slutet ville han ta upp en pinne men det gick ju inte såklart, stackarn! Tyckte så synd om honom att han inte kan utföra sitt kall - att bära saker. Men huvudsaken han inte får i sig massa skit så han ska få magproblem. Han måste förstå att det är för hans eget bästa. Men han verkar inte fatta det. Kanske en dag. Kanske aldrig. Är bara en tidsfråga.. 
Stackars lilla gubben! Ser ut som han är med i en zombie-apocalypse xD ..Darth Vader 😂 Nu kommer det minsann inte va lika många som vågar hälsa på honom! Dom flesta folk verkar ju automatiskt tro att hunden bits och är aggressiv bara för den bär munkorg.. Dom får göra hur dom vill, bara dom inte talar högt om deras dömande. Hatar sånt. Är så fel. Kiro är den mest underbara, snälla, vänliga och lugna valp jag vet om. Han är helt rätt för mig tror jag verkligen! Precis som Rover kommer va. Får vi hoppas. Eller jag. 
Nu ikväll har jag ätit choklad, chips och kollat på The green mile precis som jag tänkte innan i veckan. Hade lite svårt att förstå den tyvärr eftersom jag kollar på putlocker och där är inga undertexter alls. Blir så koncentrerat för mig då som jag måste lyssna. Jag grät, men på fel ställe haha. Det var när den där idiotvakten trampade på musen. Har sett hur många som helst på nätet som sagt att om det är någon film som får dom till tårar är det the green mile.. Men jag tror inte det var musen dom grät över. Det var ju över när det var dom sista 20 minuterna kvar ungefär. Jag blev faktiskt tårögd men det barn inget som rann, ingete som med musen! Ja jag älskar djur mer än människor.. men det är fruktansvärt när människor ska behandla varandra så också.. det får mig verkligen nere, och när det är så det går till i den riktiga världen också.. Sorgligt.......
Det är så skönt att va i huset själv ändå, jag kan gå runt med hunden överallt lös, prata och sjunga för mig själv hur högt och dumt jag vill, skratta och skrika rakt ut utan å bry mig om andra (skriker inte högt som ni kanske tänkte för Kiro är ju fortfarande här). Det är så gött! Aja, men nu måste jag göra mig iordning för att sova, ska ju upp vid åtta imon gäsp.. Work work work work work.
✌🏽️
Kommentar:
2016-09-24 @ 21:43:27
#1: Caroline

Kan inte Kiro ha tratt istället för munkorg då? Fast de kan ju glida av lätt också.

Länge sedan jag såg Green Mile, men vet att jag bla fick tårar pga musen.

Ja, djur är ju bättre än människor. Så förstår att du föredrar djur framför folk! :)

Svar: Min kompis har lyckats spänna åt den mer nu!:) så nu åker den inte av honom.Ja vad bra att inte bara jag som kände så för lilla musen 😪
Silja

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: