callshappines.blogg.se

2016-09-12
15:55:52

Otur i oturen

Mitt liv är en enda stor toalett - bokstavligen-, alltså inte så trevligt. Jag har bara i-landsproblem men jag vill klaga. Jag "måste" få ur mig det. Förra natten väckte Kiro mig genom att pipa vid två, och han försökte öppna dörren. Jag förstod att han ville ut. Detta har inte hänt innan på natten. Så jag gick ut med honom och han bajsade ett par gånger och hade diarré. Sen gick vi in och sov. Sen pep han vid fyra igen. Jag tog ut honom och han poopade löst igen. Denna natten var däremot mycket värre. Jag sov då, så kände jag det luktade illa och jag drömde att Kiro bajsat i en säng. Åh nej vad konstigt.. Tänkte jag. Han har ju inte bajsat inne sen allra första natten hemma. Så vaknar jag, och det luktar fortfarande lika illa. Det är kolmörkt och jag vill inte bara gå ut i mörkret ifall det hänt en "olycka".. Men kontakten till min sänglampa är ju såklart utdragen, så jag måste lirka för å hitta rätt på hålen. Vilket tar lite tid och under tiden sprider sig lukten i min näsa.. Tillslut hittar jag det och kan tända. Framför garderoben ligger mycket riktigt en hög med äcklig, slemmig skit vars stank spridit sig i rummet. Den är hemsk. Men jag tar ju bort det och letar efter rengöringsmedel. Det. Finns. Inget. Jag höll på bli tokig och ville stämma internatet. Brukar finnas en storfix-flaska men nu var det ingen där. Jag kunde inte ha den lukten där inne. Jag mådde så illa. Öppnade fönstret men hjälpte inte. Vet ni vad jag gjorde då? Jo, jag gick ner hela vägen till djurvården i pyjamas, i fucking mörker för alla lampor var släckta!! Är rädd för mörkret men hade inget val än att gå igenom det, med Kiro med mig. Det kändes som evigheter att gå fram och tillbaka i kylan. Men som TUR var (för en gångs skull) hade jag jobbat i helgen och hade nyckel så jag kunde komma in till tropiken gick jag, och hämtade handsprit. Under promenaden kändes det som allt föll och jag gick å hulkade, men inga tårar kom..förmodligen för uttorkad. Direkt när jag kom in tillbaka till huset kunde jag känna den hemska stanken enda från källaren (mitt rum) till hallen! Så rengjorde jag golvet och det gjorde mycket. Var tvungen att rengöra toalettstolen med för den stank som fasen. Ja, vad gjorde jag klockan fyra på natten när jag borde sovit som alla andra? Jo jag rengjorde min toalett!.. 😒 Och jag gick runt i huset å sprayade med hårspray för det var det enda jag hade som luktar gott. När jag sprang ner ramlade jag ner för trappan och landade på knäna. Jag har ingen koordination när jag är nyvaken. Sen satt jag klarvaken i sängen och stirrade ut i luften. Ville inte ha hund mera. Allt jag gör blir ju fel. Ingen gillar mig. Finns ingen eller inget jag kan connecta med. Läste lite i divergent och funderade på om jag skulle somna om (och följdfundering på det va: i mitt rum eller allrummet?!) eller va vaken. Men jag kunde somna i mitt rum. Vädringen, handspriten och hårsprayet gjorde nog mycket åt stanken. Jag var otroligt seg när alarmet ringde. Låg kvar i sängen en halvtimme, brukar annars va max tio minuter. Men resten av denna dag har gått hyfsat bra, har kunnat äta normalt, varit pigg och trevlig ibland. Förutom att jag glömde ta min medicin och blev så besviken på min senilitet. OCH jag hade glömt att det var skolfotografering idag, så jag hade inget smink på mig och är jätteful. Aldrig att jag är med. Aldrig aldrig aldrig. Har för många dåliga erfarenheter av fotografering. Så jag satt på toaletten och väntade på att dom skulle bli klara. Sen skulle vi få reda på förslag från vår lärare om vart vi kan ha vår APL (praktik). Ganska många fick vänta kvar när lektionen var slut. Bland annat jag och mitt "gäng". Jag blev såklart bland dom sista, eftersom jag tar för mig för dåligt. Å har ganska bra tålamod. När två av mina sista kompisar pratade upptäckte jag att matsalen stänger om 10 minuter. Herregud, vad länge vi hade varit där.. Slutade för 35 minuter sen.. Kändes inte ens som så länge. Så vi skyndade oss jag och en vän, dom andra va segare. Vi hann till och med äta klart innan dom kom. Vi sprang iväg direkt för våra hundar var hungriga och kissnödiga. Tur vi inte hade några lektioner efter rasten. Så jag och Kiro var ute ungefär en timme sen. Till lunch fick han lite mindre torrfoder och lite ris på toppen. Eller det var min kompis hunds (Michi) mat men jag fick lite eftersom KIRO NEEDS RICE. Så det var komplett liksom, ris med ärtor, kyckling och paprika tror jag. Det älskade han. Men det hade jag ingen tvekan om. Han fick även ris i morse en del. Jag tänkte att han bara ska få ris ikväll. Vi får det till kvällsmat så ska sno därifrån. Med lite torrkulor i skålen. Och sen ska jag inte blöta upp torrfodret lika mycket i fortsättningen. Alltså, kan hundar få i sig för mycket vatten? Verkar så på Kiro. Eller om han ätit nåt olämpligt ute. På lunchen när jag skulle plocka upp hans skit hade jag jacka på mig och jag doppade ärmen i skiten. Japp. Supermysigt. Just det, mitt i innan när jag skrev detta inlägget pep Kiro lite och ställde sig på två ben mot dörren och skrapade på dörrhandtaget. Precis som förra natten. Gick ut med honom och hans skit var ännu lösare. Ändå har han fått ris! Kan det vart för plötsligt? Hoppas inte när han ska få så mycket ikväll.. Jag vet inte vart jag ska ta vägen! Jag vill fortfarande ha hund, det var kanske bara överreagerande tankar i natt, men det är sjukt jobbigt detta. Och jag vet inte vad jag ska göra åt det. Men jag har försökt tänka att jag inte ska va sur på Kiro, även om han sket på mitt golv. Han kan ju faktiskt inte hjälpa det riktigt att det blivit så. Han är ju duktig och säger till ibland också. Känner mig som en dålig ägare som inte kan göra nåt vettigt åt det heller.
Seriöst. Finns det nåt värre än hundskit? Så, det var mitt inlägg som bajs 😝😅😒
 
😶
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: