callshappines.blogg.se

2017-02-12
21:58:35

Fin helg

Har glömt att uppdatera.. men i onsdags angående fastan. Det blev jobbigt. För jag var hungrig så jag åt en macka och te på morgonen. Sen på lunchen drack jag bara te, aldrig gjort så innan. Sen mådde jag dåligt och ville åka hem på samma dag. Jag ringde mamma och pratade med henne om det, hon tyckte fastan var dumt gjort som jag visste hon tyckte.. men hon sa oxå att kroppen kommer ta upp all näring från mackan jag åt och göra det till reserver, så man går ju inte precis ner i vikt av det. Jag hade ju det i bakhuvet egentligen men hade totalt glömt bort det. Men när man är i sån fas, där man mår så dåligt och gör sånt man annars kanske inte skulle göra, så gör man det bara. Utan att tänka. Det känns logiskt. Så tyvärr blev det så för mig, men jag kom ur det. Jag åt sen som vanligt och mådde bättre redan samma dag så jag åkte hem på torsdagen, eftersom vi hade studiedag i fredas. Å nu har jag lov,så skönt. Uppvaktade mamma i helgen och genom att laga mat och efterrätt och bjöd henne på bio. Vi åkte även till hemmakväll och hyrde en film gratis (erbjudande för att hon fyllt år nyligen) och imorse bjöd jag på brunch, scones 😍
Inga vackra bilder men gott blev det! Gjorde fyra semlor: två med bananmos + vaniljvisp, en med nutella och den sista med vaniljvisp. Två av dom hade sojagrädde 🤗
Bion jag och mamma såg var 101-åringen som smet ifrån notan och försvann. Har inte sett första men det gjorde inget för dom sammanhängde inte precis. Dan efter var vi på hemmakväll för att hyra filmen och vid kassan såg vi drycken som var med på biofilmen! Oddsen asså?! Vi köpte då folksidag och smakade hemma - mamma blev nästan som galen som dom på filmen hahaha men såå god var den faktiskt inte. Jag kan tänka mig dricka den igen men långt ifrån världens godaste läsk.. Jag och mamma har haft en väldigt fin helg i alla fall. Idag åkte jag hem till pappa men på tisdag ska jag till Borås igen för ska ju tatuera mig på onsdag, äntligen! Men det verkar som mamma inte kunde va med mig längre..så antingen får jag "fixa fram" en kompis eller så får jag sitta där själv och vänta nån timme efteråt. Får se. På fredag ska jag få en födelsedagspresent uppfylld, gå till ett medium! Sen skjutsar mamma mig till bup åså ska hon med till pappa och stanna här över helgen. Fast jg ska med och fira en kompis och sova över till lördag. Det är två kompisar till som ska komma + så ska alla hennes 26 släktingar va med att äta middag 🙃 Omg. Inte att rekommendera om man har agorafobi och/eller social fobi. Men det går väl bra.. sorry för tråkigt inlägg men kände jag behövde ändå uppdatera lite.
✌🏽
Kommentarer:
2017-02-13 @ 09:37:11

Sv: Ja jag vet och det är det jag måste hitta. Måste även slå bort allt med mamma och min syster för dem fick mig att börja stressa och har nu litet beroende att väga mig varje dag typ. Men nu ska saker och ting ändras :)

Ska hitta mig själv igen och det liv jag hade 2015 när vikten gick bra och min hälsa blev bara bättre och bättre ^^

Svar: Skönt å höra, å bättre kan det bara bli ❤
Silja

2017-02-13 @ 18:50:08
#2: Zyllah

Vad jobbigt att fasta, det hade jag nog aldrig klarat av. <3

Svar: Japp det är jobbigt. Därför jag inte lyckades fullt ut
Silja

2017-02-13 @ 20:34:26

Semlor är ju så sjukt gott! :)

Svar: Eller hur! Haft sån dille på semlor på senaste tiden :D
Silja

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: